– ubytovacieho zariadenia Chata Kukaňa
Čl. 1 ÚVODNÉ USTANOVENIA
1.1. Chata Kukaňa je ubytovacie zariadenie s celoročnou prevádzkou poskytujúce prechodné ubytovanie (ďalej len “Ubytovacie zariadenie“ alebo aj „Chata“).
1.2. Klientom je fyzická alebo právnická osoba (ďalej len “Klient“), ktorá uzatvorila s Prevádzkovateľom Ubytovacieho zariadenia Zmluvu o ubytovaní v Chate (ďalej len “Zmluva“) spôsobom a za podmienok bližšie uvedených vo Všeobecných obchodných podmienkach pri poskytovaní ubytovacích služieb v ubytovacom zariadení Chata Kukaňa a Chata Kuku (ďalej len “VOP“), ktoré sú zverejnené na webovej stránke Ubytovacieho zariadenia www.kukana.sk.
1.3. Ubytovacie zariadenie poskytuje Klientom ubytovacie služby (ďalej len “Služby“) v rozsahu uvedenom vo VOP.
1.4. Prevádzkovateľ Ubytovacieho zariadenia je povinný:
1.5. Za účelom uvedeným v bode 1.4 tohto článku Ubytovacieho poriadku Klient pri ubytovaní predloží k nahliadnutiu Prevádzkovateľovi platný občiansky preukaz alebo cestovný doklad. Každý Klient, ktorý nie je štátnym občanom Slovenskej republiky, je povinný vyplniť a podpísať tlačivo o hlásení pobytu, ktoré vystaví Prevádzkovateľ na základe predloženého dokladu totožnosti. Všetky údaje v hlásení musia byť uvedené úplne a pravdivo.
1.6. Klienti sú v záujme ochrany svojho zdravia a bezpečnosti povinní informovať Prevádzkovateľa pri ubytovaní o svojich závažných zdravotných ťažkostiach resp. hendikepoch, a to z dôvodu, aby im mohla byť v prípade potreby adekvátne poskytnutá lekárska pomoc, alebo osobitný prístup pri evakuácii a iných neočakávaných udalostiach.
1.7. Tento Ubytovací poriadok je zverejnený na webovej stránke Ubytovacieho zariadenia www.kukana.sk a v Chate Kukaňa a Chate Kuku. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo jednostranne meniť Ubytovací priadok. Každá zmena Ubytovacieho poriadku je platná dňom, kedy bola v písomnej forme vydaná Prevádzkovateľom a účinná nasledujúcim dňom po dni jej zverejnenia na webovej stránke Ubytovacieho zariadenia, alebo môže nadobudnúť účinnosť aj neskôr po jej zverejnení tak, ako to určí v príslušnej zmene Ubytovacieho poriadku Prevádzkovateľ.
1.8. Pre Klienta je Ubytovací poriadok záväzný momentom uskutočnenia Rezervácie.
1.9. Klient je povinný pred uskutočnením Rezervácie oboznámiť sa s platným a účinným Ubytovacím poriadkom zverejneným v čase uskutočnenia Rezervácie na webovej stránke Ubytovacieho zariadenia, pričom uskutočnením Rezervácie Klient bezvýhradne súhlasí s Ubytovacím poriadkom.
1.10. Vonkajšie priestory Chaty sú v zmysle platných právnych predpisov zaznamenávané kamerovým systémom za účelu ochrany zdravia, práv a majetku.
Čl. 2 PODMIENKY A SPÔSOB UBYTOVANIA
2.1. Klient má právo sa ubytovať v Chate Ubytovacieho zariadenia a využívať jeho Služby od 16:00 hod. prvého dňa dohodnutej doby poskytovania Služieb, najneskôr do 10:00 hod. posledného dňa dohodnutej doby poskytovania Služieb. Klient je povinný riadne odovzdať vypratanú Chatu Prevádzkovateľovi najneskôr do 10:00 hod. v posledný deň dohodnutej doby poskytovania Služieb. Ak bude Klient v omeškaní so splnením tejto povinnosti, je povinný zaplatiť Prevádzkovateľovi za každý deň omeškania príslušnú cenu za ubytovanie podľa Cenníka Ubytovacieho zariadenia, ktorý je súčasťou tohto Ubytovacieho poriadku.
2.2. Klienta je možné vo výnimočných prípadoch ubytovať aj skôr ako od 16:00 hod. prvého dňa dohodnutej doby poskytovania Služieb, alebo umožniť Klientovi ukončenie poskytovania Služieb po 10:00 hod. posledného dňa dohodnutej doby poskytovania Služieb v prípade ak to bolo vopred s Prevádzkovateľom dohodnuté, alebo ak s tým Prevádzkovateľ súhlasí a umožňuje to aktuálna situácia v chate Ubytovacieho zariadenia. Uvedené Služby budú Klientovi účtované podľa aktuálneho Cenníka.
2.3. Ak sa Klient neubytoval v Chate do 24:00 hod. prvého dňa dohodnutej doby poskytovania Služieb, Prevádzkovateľ má právo odstúpiť od Zmluvy uzavretej s Klientom a zrušiť poskytovanie Služieb. O tejto skutočnosti je Prevádzkovateľ povinný informovať Klienta, a to podľa dostupnosti Klienta telefonicky a následne bez zbytočného odkladu aj písomne e-mailom, ktorý Klient uviedol v Rezervácii. V tomto prípade má Prevádzkovateľ právo účtovať Klientovi storno poplatok vo výške a spôsobom určenom VOP Prevádzkovateľa.
2.4. Prevádzkovateľ môže vo výnimočných prípadoch, najmä v prípade technických závad, ktoré by bránili Klientovi v riadnom plnohodnotnom využívaní Chaty, ponúknuť Klientovi iné ubytovanie ako bolo dohodnuté, pokiaľ sa podstatne nelíši od dohodnutého ubytovania.
2.5. Klient je povinný si prevzatú Chatu bez zbytočného odkladu po jej prevzatí od Prevádzkovateľa do dočasného užívania prezrieť a akékoľvek jej prípadné nedostatky, nezrovnalosti alebo výhrady ihneď po ich zistení nahlásiť Prevádzkovateľovi. Rovnako je povinný postupovať v prípade, ak zistí akékoľvek poškodenie Chaty alebo jej inventáru.
2.6. V prípade, že Prevádzkovateľ zistí akékoľvek poškodenie Chaty alebo jej inventáru v priebehu poskytovania Služieb alebo pri ukončení ubytovania Klienta, je Klient povinný v celom rozsahu nahradiť Prevádzkovateľovi škodu vzniknutú poškodením Chaty alebo jej inventáru. Rovnako je Klient povinný nahradiť Prevádzkovateľovi škodu spôsobenú poškodením Chaty alebo jej inventáru v prípade, ak poškodenie zistí Prevádzkovateľ po skončení ubytovania Klienta, a to aj bez toho, aby Klient na tieto skutočnosti Prevádzkovateľa upozornil.
2.7. Chata sa považuje za uvoľnenú Klientom v prípade, že Klient z nej vynesie všetky veci, ktoré do nej vniesol, s Prevádzkovateľom skontroluje stav Chaty, odovzdá mu kľúče a odhlási sa z ubytovania.
2.8. Klient berie na vedomie, že v prípade potreby, naliehavosti riešenia výnimočnej situácie (napr. hrozba havárie, porušovanie podmienok ubytovania a pod.) a tiež za účelom poskytovania dohodnutých Služieb (napr. riadenie, likvidácia komunálneho odpadu a pod.) vstupujú do Chaty oprávnené osoby Prevádzkovateľa, a to aj bez prítomnosti Klienta.
Čl. 3 ZÁKLADNÉ POVINNOSTI UBYTOVANÝCH KLIENTOV
3.1. Klient je povinný počas ubytovania v Chate počínať si tak, aby nedochádzalo ku škodám na zdraví, na majetku Prevádzkovateľa, hlavne na Chate a jej zariadení, okolí Chaty, na prírode a na životnom prostredí, v ktorom sa Chata nachádza.
3.2. Za účelom ochrany zdravia ubytovaných Klientov v Chate a za účelom ochrany majetku Prevádzkovateľa, musí mať Chata aj počas pobytu Klientov v Chate uzamknuté vchodové dvere. Klient nesmie do Chaty vpustiť iné osoby, ako sú Klienti ubytovaní v Chate, alebo výnimočne vo vyhradenom čase návštevy Klientov, ale len na základe ich predchádzajúceho výslovného súhlasu. Pred tým, ako Klient otvorí vchodové dvere iným osobám, je povinný zistiť si dôvod žiadosti týchto osôb na vstup do Chaty, a pokiaľ na to nie je dôvod tieto osoby do Chaty nevpustiť. V prípade pochybností o dôvodnosti požiadavky takýchto osôb na vstup do Chaty je Klient povinný ihneď kontaktovať Prevádzkovateľa.
3.3. Ubytovaný Klient je oprávnený prijímať v Chate návštevy len vo vyhradenom čase denne od 8:00 hod. do 22:00 hod. Po vyhradenom čase sa v Chate môžu zdržovať len ubytovaní Klienti.
3.4. Pokiaľ by Prevádzkovateľ zistil, že sa v Chate nachádzajú po vyhradenom čase iné osoby ako ubytovaní Klienti, ide o porušenie Ubytovacieho poriadku a Prevádzkovateľ môže od Zmluvy odstúpiť alebo môže ubytovanému Klientovi účtovať za tieto osoby cenu Služieb v takom rozsahu, ako sú určené Pobytovým balíkom Služieb, ktorý je poskytovaný na základe Zmluvy samotnému Klientovi, a to podľa Cenníka platného v čase zistenia porušenia Ubytovacieho poriadku.
3.5. V čase od 22:00 hod. do 6:00 hod. sú ubytovaní Klienti povinní dodržiavať nočný kľud. Iba so súhlasom Prevádzkovateľa je možné v individuálnych prípadoch organizovať spoločenské akcie aj po 22:00 hod., a to len v priestoroch a za podmienok určených Prevádzkovateľom.
3.6. V Chate a na pozemku prislúchajúcom ku Chate Klient nemôže bez súhlasu Prevádzkovateľa premiestňovať interiérové a exteriérové zariadenie (rozumie sa nábytok, ktorým je Chata vybavená a akékoľvek technické vybavenie a zariadenie a posed, ktorý prináleží ku Chate a pod.) a uskutočňovať akékoľvek jeho zmeny a úpravy.
3.7. Klient nesmie vynášať mimo Chaty bielizeň, ktorou je Chata vybavená (posteľná bielizeň, uteráky a utierky).
3.8. V Chate je možné používať výlučne elektrické spotrebiče, ktorými je Chata vybavená a sú v Chate nainštalované. Klientovi sa prísne zakazuje používať v Chate vlastné elektrické a plynové spotrebiče. Tento zákaz sa nevzťahuje len na prenosné technické zariadenia slúžiace na osobnú hygienu Klienta (rozumie sa holiaci strojček, sušič vlasov, elektrická zubná kefka a pod.) a nabíjačky na bežné spotrebné prístroje (rozumie sa mobil, notebook a pod.), ktoré však musia byť v bezchybnom technickom stave, v opačnom prípade Klient zodpovedá za vzniknutú škodu.
3.9. Klient je povinný zachovať maximálnu ostražitosť pri akejkoľvek manipulácií s ohňom a tákáto manipulácia môže prebiehať jedine vo vyhradenom priestore na dvore chaty. Manipulovať s ohňom mimo vyhradeného priestoru, nebezpečným alebo nedbanlivým spôsobom, v blízkosti stavby chaty alebo v jej zastrešených vonkajších priestoroch, je prísne zakázané.
3.10. V prípade vzniku požiaru je Klient povinný riadiť sa príslušnými protipožiarnymi smernicami Chaty, pokynmi Prevádzkovateľa a po príchode jednotky požiarnej ochrany pokynmi veliteľa zásahu.
3.11. Klient, ktorý je zákonným zástupcom detí nemôže deti do dovŕšenia 15 rokov veku ponechať z bezpečnostných dôvodov bez dozoru dospelej osoby, a to ani v Chate, ani v rámci vonkajšieho okolia Chaty, ani pri užívaní bazéna s vírivkou, ani v okolí a predovšetkým pri užívaní detského ihriska. Za dieťa a jeho konanie zodpovedá v zmysle príslušných právnych predpisov Slovenskej republiky zákonný zástupca, a v prípade, že dieťa spôsobí Prevádzkovateľovi škodu, je zákonný zástupca povinný ju Prevádzkovateľovi v celom rozsahu nahradiť.
3.12. V Chate je prísny zákaz fajčenia a používania otvoreného ohňa. Fajčiť je možné výlučne na vyhradenom a označenom mieste mimo Chaty (vonkajšie priestory Chaty).
3.13. Konzumácia jedla, nápojov a to najme alkoholických nápojov je pri užívaní bazéna s vírivkou zakázaná. Vstup do bazéna s vírivkou je na vlastnú zodpovednosť každého klienta.
3.14. Pri užívaní bazéna s vírivkou je nutné sa riadiť priloženým návodom na obsluhu. Návod na obsluhu sa nachádza v interiéri aj exteriéri chaty.
3.15. Klient je povinný užívať bazén s vírivkou po celý čas jeho pobytu tak, aby nedošlo k ujme na zdraví alebo škode na majetku. V Prípade akéhokoľvek poškodenia bazénu s výrivkou bude Klient zodpovedný za škodu vo výške primeranej rozsahu škody v pomere ku celkovej hodnote bazéna s vírivkou uvedenej v Inventári.
3.16. Do bazéna s vírivkou je prísny zákaz vstupu akýmkoľvek zvieratám.
3.17. Pokiaľ dôjde k ochoreniu alebo zraneniu Klienta, je Klient povinný telefonicky privolať prvú pomoc a súčasne ihneď informovať Prevádzkovateľa, ktorý poskytne súčinnosť pri poskytnutí prvej pomoci alebo pri prevoze Klienta do nemocnice.
3.18. Do Chaty je (možné vnášať a držať zvieratá ako sú pes a mačka len s výslovným a písomným súhlasom Prevádzkovateľa) prísny zákaz vnášať a držať akékoľvek zvieratá. Pokiaľ Prevádzkovateľ zistí porušenie tohto zákazu, je oprávnený požadovať, aby Klient bezodkladne odviedol zviera z Chaty. Prevádzkovateľovi budú účtované náklady súvisiace s akýmkoľvek poškodením alebo znečistením zvieraťom.
3.19. Pred odchodom z Chaty je Klient povinný:
3.20. V prípad straty kľúča od Chaty je Klient povinný o tejto skutočnosti informovať ihneď Prevádzkovateľa a počkať v Chate alebo v jej blízkosti na príchod Prevádzkovateľa. V prípade straty kľúča je Klient povinný zaplatiť Prevádzkovateľovi náhradu škody vo výške 250 EUR a to z dôvodu výmeny zámkov.
3.21. Klient má možnosť parkovať motorové vozidlá na vyhradenom bezplatnom parkovisku pred Ubytovacím zariadením, prípadne v areáli objektu Chaty na vyhradenom parkovacom mieste.
3.22. Klient je povinný po ukončení grilovania gril vypnúť, vytiahnuť z elektriny a skontrolovať či je gril chladný.
3.23. Klient je zodpovedný za bezpečnosť a riadne uhasenie ohňa v ohnisku. Je zakázané popol vysypávať v okolí chaty.
3.24. Klient je zodpovedný za riadne uhasenie ohňa v interiérovom krbe, ktorý sa nachádza v obývacej miestnosti. Ja zakázané popol vysypávať v okolí chaty. Akékoľvek iné zaobchádzanie s ohňom okrem užívania krbu je prísne zakázané. Klient je povinný pri použití interiérového krbu dodržať všetky bezpečnostné opatrenia a s ohňom manipuluje na vlastnú zodpovednosť.
3.25. Klient je povinný komunálny odpad triediť v rozsahu určenom Prevádzkovateľom, na skladovanie odpadu je Klient povinný používať odpadkové koše, ktorými je Chata vybavená, alebo nádoby určené na uloženie odpadu patriace ku Chate. Vo večerných hodinách je Klient povinný uzamknúť nádoby určené na uloženie odpadu do vyhradených priestorov pri Chate, aby sa zamedzilo prístupu voľne žijúcich zvierat alebo nepovolaných osôb k odpadu.
Čl. 4 ZODPOVEDNOSŤ ZA PORUŠENIE UBYTOVACIEHO PORIADKU ZMLUVNÉ POKUTY
4.1. Prevádzkovateľ je v dôsledku hrubého porušenia (ďalej len „závažné porušenie“) tohto Ubytovacieho poriadku v zmysle VOP oprávnený odstúpiť od Zmluvy uzatvorenej s Klientom. V prípade odstúpenia od Zmluvy z takéhoto dôvodu má Prevádzkovateľ právo účtovať Klientovi storno poplatok vo výške a spôsobom určeným VOP Prevádzkovateľa.
4.2. Závažným porušením tohto Ubytovacieho poriadku sa rozumie najmä porušenie zákazu:
4.3. Za porušenie povinností Klienta, ktoré sú uvedené v tomto Ubytovacom poriadku, je Prevádzkovateľ oprávnený požadovať od Klienta zaplatenie zmluvnej pokuty, a to:
4.4. Na postup pri odstúpení od Zmluvy sa vzťahujú príslušné ustanovenia VOP.
Čl. 5 ZODPOVEDNOSŤ ZA ŠKODU NA VNESENÝCH VECIACH
5.1. Zodpovednosť Prevádzkovateľa na veciach vnesených do Chaty Klientom alebo vnesených do Chaty pre Klienta je upravená vo VOP.
5.2. Za škodu na klenotoch, peniazoch a iných cennostiach (ďalej len „cennosti“), Prevádzkovateľ nezodpovedá. Klient preberá plnú zodpovednosť za svoje cennosti a peniaze. Klient si sám zabezpečí bezpečnú úschovu.
5.3. Prevádzkovateľ podľa VOP nevykonáva pre Klientov osobitnú úschovu a nepreberá od Klientov žiadne veci do osobitnej úschovy.
5.4. Prevádzkovateľ nezodpovedá, tak ako je to uvedené vo VOP, za žiadnu škodu vzniknutú poškodením alebo odcudzením motorového vozidla Klienta vrátane jeho súčastí a príslušenstva (strešné boxy, nosiče na bicykle a pod.) alebo akýchkoľvek vecí nachádzajúcich sa v motorovom vozidle, ktoré je zaparkované na parkovisku pred Ubytovacím zariadením, nakoľko nejde o strážené parkovisko a medzi Klientom a Prevádzkovateľom nevzniká zmluva o úschove alebo uložení motorového vozidla.
Čl. 6 ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
6.1. Ubytovací poriadok a právne vzťahy vzniknuté na ich základe sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
6.2. Súčasťou Ubytovacieho poriadku je v zmysle § 754 ods. 2 Občianskeho zákonníka Cenník Služieb.
6.3. Pokiaľ by niektoré ustanovenie tohto Ubytovacieho poriadku bolo alebo sa stalo neplatným, neúčinným alebo nevymáhateľným, netýka sa táto neplatnosť, neúčinnosť alebo nevymáhateľnosť ostatných ustanovení tohto Ubytovacieho poriadku.
6.4. Na riešenie prípadných sporov vzniknutých z tohto Ubytovacieho poriadku je oprávnený výlučne príslušný súd Slovenskej republiky.
6.5. Tento Ubytovací poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom vydania 24.01.2025
© 2024 Kukana.sk • Všeťky práva vyhradené