...

Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

Chata Kukaňa – Hlavná 126/66, Stará Lesná 

– kategória 18 „ubytovanie v súkromnom objekte“

Poverený správca:

Obchodné meno:        Juraj Hušek – Kukaňa

Sídlo:                          Pod Zečákom 51/C, 841 03 Bratislava

IČO:                            44282419

DIČ:                            1080153602                                    

Čl. 1 DEFINÍCIA POJMOV A ZMLUVNÉ STRANY

1.1. Chata Kukaňa sa rozumie ubytovacie zariadenie s celoročnou prevádzkou, poskytujúce prechodné ubytovanie v Chate Kukaňa, zatriedené do kategórie 18 „ubytovanie v súkromnom objekte“, podľa Vyhl. Ministerstva hospodárstva SR č. 277/2008 Z.z., ktorou sa ustanovujú klasifikačné znaky na ubytovacie zariadenia pri ich zaraďovaní do kategórií a tried (ďalej len „Ubytovacie zariadenie“ alebo aj „Chata“).

Kontaktné údaje Ubytovacieho zariadenia:

Webová stránka:           www.kukana.sk 

E-mail:                           info@kukana.sk

Telefón:                         +421 948 099 949

1.2. Prevádzkovateľom Ubytovacieho zariadenia sa rozumie Juraj Hušek – Kukaňa, Pod Zečákom 51/C, 841 03 Bratislava, IČO: 44 282 419, DIČ: 1080153602 (ďalej len „Prevádzkovateľ“), ktorá má postavenie ubytovateľa podľa § 754 a nasl. Zák. č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“).

1.3. Klientom sa rozumie fyzická alebo právnická osoba (ďalej len „Klient“), ktorá uzatvorí s Prevádzkovateľom Zmluvu o ubytovaní v Chate a má postavenie objednávateľa alebo ubytovaného podľa § 754 a nasl. Občianskeho zákonníka.

1.4. Zmluvnými stranami sa v súvislosti s poskytovaním služieb Ubytovacieho zariadenia rozumejú:

a) Prevádzkovateľ

b) Klient

(ďalej len „Zmluvné strany“).

1.5. Rezerváciou sa rozumie záväzná rezervácia celej Chaty, ktorú Klient uskutočňuje písomne, prostredníctvom online rezervačného systému na webovej stránke Ubytovacieho zariadenia (ďalej len „Rezervácia“), prostredníctvom online rezervačných portálov alebo telefonicky. 

1.6. Potvrdením Rezervácie sa rozumie potvrdenie Rezervácie prijatej od Klienta, ktorú uskutočňuje Prevádzkovateľ písomne, prostredníctvom online rezervačného systému rezervácie na webovej stránke Ubytovacieho zariadenia (ďalej len „Potvrdenie Rezervácie“), prostredníctvom online rezervačných portálov alebo mailom.

1.7. Zmluvou o ubytovaní v Chate sa rozumie zmluva, ktorú uzatvára podľa § 754 a nasl. Občianskeho zákonníka Klient s Prevádzkovateľom tým spôsobom, že Klient uskutoční Rezerváciu, zaplatí zálohovú platbu za cenu Služieb, ktoré si objednal a systém automaticky uskutoční Potvrdenie Rezervácie. Doručením potvrdenia Rezervácie Klientovi dochádza k uzavretiu zmluvy o ubytovaní v Chate (ďalej len „Zmluva“). Z predmetnej Zmluvy vznikne Klientovi právo, aby mu Prevádzkovateľ poskytol prechodné ubytovanie v Chate na dohodnutú dobu a Klient je povinný zaplatiť Prevádzkovateľovi Ubytovacieho zariadenia dohodnutú cenu. Ubytovaný Klient má zo zmluvy právo užívať priestory, ktoré mu boli na ubytovanie vyhradené, ako aj užívať spoločné priestory Chaty a používať služby, ktorých poskytovanie je s ubytovaním spojené.

1.8. Online rezervačným systémom Ubytovacieho zariadenia (ďalej aj/len „online rezervačný systém“) sa rozumie elektronický systém nachádzajúci sa na webovej stránke Ubytovacieho zariadenia, ktorý umožňuje jednak Klientovi vykonať Rezerváciu na základe povinných údajov, ktoré musí do systému zadať, ďalej umožňuje Klientovi na základe zálohovej faktúry vygenerovanej systémom zaplatiť zálohovú platbu za cenu Služieb, ktoré si objednal a Prevádzkovateľovi Potvrdiť Rezerváciu.

Klient do online rezervačného systému Ubytovacieho zariadenia zadáva nasledovné povinné údaje:

– meno a priezvisko

– adresa trvalého pobytu

– mail

– telefonický kontakt

– dĺžka pobytu (dátum príchodu a dátum odchodu)

– obsadenie osobami (počet dospelých a detí podľa veku)

– FA údaje (voliteľné)

– povinný súhlas s poskytnutím osobných údajov a súhlas so všeobecnými obchodnými podmienkami

1.9. Ubytovacím poriadkom Ubytovacieho zariadenia sa rozumie písomný dokument, v ktorom sú Prevádzkovateľom spracované podmienky ubytovania v Chate (ďalej len „Ubytovací poriadok“). Ubytovací poriadok je zverejnený na webovej stránke Ubytovacieho zariadenia. Pre Klienta je záväzný momentom prihlásenia sa na pobyt v Chate.

1.10. Cenníkom Ubytovacieho zariadenia sa rozumie cenník Služieb poskytovaných Prevádzkovateľom v Ubytovacom zariadení (ďalej len „Cenník“). Cenník je v zmysle § 754 ods. 2 Občianskeho zákonníka súčasťou Ubytovacieho poriadku a je zverejnený na webovej stránke Ubytovacieho zariadenia.

1.11. Cena za služby je cena, ktorú je Klient povinný zaplatiť Prevádzkovateľovi za Služby poskytnuté v Ubytovacom zariadení v súlade s Cenníkom zverejneným na webovej stránke Ubytovacieho zariadenia v deň uzavretia Zmluvy medzi Klientom a Prevádzkovateľom pokiaľ sa Zmluvné strany nedohodnú inak (ďalej len „Dohodnutá cena Služieb“). Cenník obsahuje aj cenu za poskytovanie ďalších služieb súvisiacich s ubytovacími Službami, ktoré je Klient povinný zaplatiť Prevádzkovateľovi ak si ich objednal.

1.12. Reklamačným poriadkom Ubytovacieho zariadenia sa rozumie písomný dokument, v ktorom sú Prevádzkovateľom spracované podmienky podávania reklamácií Služieb poskytovaných v Ubytovacom zariadení (ďalej len „Reklamačný poriadok“). Reklamačný poriadok je zverejnený na webovej stránke Ubytovacieho zariadenia a je pre Klienta záväzný momentom prihlásenia sa na pobyt v Chate.

1.13. Vyššou mocou (vis maior) sa rozumie najmä prírodná alebo iná nezavinená, neovplyvniteľná, nepredvídateľná, neodvrátiteľná a neprekonateľná udalosť (najmä akékoľvek poveternostné vplyvy a pod.), ktorá bráni Prevádzkovateľovi v poskytovaní Služieb Klientovi a nie je možné rozumne predpokladať, že by Prevádzkovateľ mohol túto udalosť a jej následky predvídať, odvrátiť alebo prekonať.

Čl. 2 ÚVODNÉ USTANOVENIA

2.1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) vydáva Prevádzkovateľ a ich účelom je upraviť najmä:

a) Rozsah a charakteristiku Služieb poskytovaných v Ubytovacom zariadení,

b) pravidlá využívania online rezervačného systému Ubytovacieho zariadenia,

c) podmienky uskutočnenia Rezervácie a podmienky uskutočnenia storna Rezervácie,

d) práva a povinnosti medzi Zmluvnými stranami pri poskytovaní Služieb, ktoré sú definované ďalej v týchto VOP,

e) platobné podmienky za Dohodnutú cenu Služieb.

2.2. Odlišné dojednania v Zmluve (rozumie sa Rezervácia uskutočnená Klientom, ktorú Prevádzkovateľ odsúhlasil Potvrdením Rezervácie), vrátane jej dodatkov, na základe ktorej sú poskytované Služby Klientovi, majú prednosť pred znením VOP.

2.3. Tieto VOP sú zverejnené na webovej stránke Ubytovacieho zariadenia www.kukana.sk. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo jednostranne meniť VOP. Každá zmena VOP je platná dňom, kedy bola v písomnej forme vydaná Prevádzkovateľom a účinná nasledujúcim dňom po dni jej zverejnenia na webovej stránke Ubytovacieho zariadenia, alebo môže nadobudnúť účinnosť aj neskôr po jej zverejnení tak, ako to určí v príslušnej zmene VOP Prevádzkovateľ.

2.4. Klient je oprávnený využívať Služby Ubytovacieho zariadenia len v prípade, že súhlasí s VOP.

2.5. Klient je povinný pred uskutočnením Rezervácie oboznámiť sa s platnými a účinnými VOP zverejnenými v čase uskutočnenia Rezervácie na webovej stránke Ubytovacieho zariadenia, pričom uskutočnením Rezervácie Klient bezvýhradne súhlasí s VOP.

2.6. Informačné povinnosti podľa § 10a Zák. č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov sú splnené tým, že sú príslušné informácie zverejnené v týchto VOP, v ďalších dokumentoch Prevádzkovateľa, ktoré sú uvedené v čl. 1 bodoch 1.10, 1.11 a 1.13 týchto VOP, alebo v online rezervačnom systéme Ubytovacieho zariadenia.

Čl. 3 REZERVÁCIA, UZAVRETIE ZMLUVY

3.1. Pri Rezervácii si Klient vyhľadá aktuálne informácie o Chate podľa zadaných požiadaviek v online rezervačnom systéme na webovej stránke Ubytovacieho zariadenia (dátum príchodu, dátum odchodu atď.). V online rezervačnom systéme sú uvedené ceny za poskytnutie Služieb v  Chate.

3.2. Následne Klient uskutočňuje Rezerváciu, a to písomne prostredníctvom online rezervačného systému Ubytovacieho zariadenia, pričom systém mu automaticky formou zálohovej faktúry vygeneruje zálohovú platbu za cenu objednaných Služieb, ktorú je povinný zaplatiť podľa platobných podmienok uvedených v čl. 5 týchto VOP. Rezervácia sa stáva záväznou v momente, keď je zálohová platba pripísaná na bežný účet Prevádzkovateľa.

3.3. Prevádzkovateľ uskutočňuje Potvrdenie Rezervácie písomne prostredníctvom online rezervačného systému až po preverení voľných kapacít Ubytovacieho zariadenia a po preverení, či Klient zaplatil vyčíslenú zálohovú platbu za cenu objednaných Služieb. Potvrdenie Rezervácie zasiela Prevádzkovateľ rovnako prostredníctvom online rezervačného systému na e-mailovú adresu Klienta, ktorú uviedol v Rezervácii.

3.4. Doručením Potvrdenia Rezervácie Klientovi zo strany Prevádzkovateľa, dochádza k uzavretiu Zmluvy medzi zmluvnými stranami.

Čl. 4 POSKYTOVANÉ SLUŽBY

4.1. Uzatvorením Zmluvy sa Prevádzkovateľ zaväzuje poskytnúť Klientovi Služby v rozsahu dohodnutom v Zmluve a Klient má povinnosť zaplatiť Prevádzkovateľovi za poskytnuté Služby dohodnutú cenu a nahradiť prípadnú škodu, ktorú spôsobí v súvislosti s využitím týchto Služieb.

4.2. Prevádzkovateľ poskytuje Klientom Služby v Chate Kukaňa 

4.3. Ubytovacie zariadenie poskytuje ubytovacie Služby za podmienok bližšie uvedených v Ubytovacom poriadku a v nasledujúcich bodoch tohto čl. VOP

4.4. Klient má právo sa ubytovať v Chate a využívať jeho Služby od 15:00 hod. prvého dňa dohodnutej doby poskytovania Služieb, najneskôr do 10:00 hod. posledného dňa dohodnutej doby poskytovania Služieb. Klient je povinný riadne odovzdať vypratanú Chatu Prevádzkovateľovi najneskôr do 10:00 hod. v posledný deň dohodnutej doby poskytovania Služieb. Ak bude Klient v omeškaní so splnením tejto povinnosti, je povinný zaplatiť Prevádzkovateľovi za každý deň omeškania príslušnú cenu za ubytovanie podľa Cenníka Ubytovacieho zariadenia.

4.5. Ak sa Klient neubytoval v Chate do 24:00 hod. prvého dňa dohodnutej doby poskytovania Služieb, Prevádzkovateľ má právo odstúpiť od Zmluvy uzavretej s Klientom a zrušiť poskytovanie Služieb. O tejto skutočnosti je Prevádzkovateľ povinný informovať Klienta, a to podľa dostupnosti Klienta jednak telefónom a následne bez zbytočného odkladu doručí odstúpenie od Zmluvy aj písomne e-mailom, ktorý Klient uviedol v Rezervácii.

4.6. Klient je povinný si prevzatú Chatu bez zbytočného odkladu po jej prevzatí od Prevádzkovateľa do dočasného užívania prezrieť a akékoľvek jej prípadné nedostatky, nezrovnalosti alebo výhrady ihneď po ich zistení nahlásiť Prevádzkovateľovi. Rovnako je povinný postupovať v prípade, ak zistí akékoľvek poškodenie Chaty alebo jej inventáru.

4.7. V prípade, že Prevádzkovateľ zistí akékoľvek poškodenie Chaty alebo jej inventáru v priebehu poskytovania Služieb alebo pri ukončení ubytovania Klienta, je Klient povinný v celom rozsahu nahradiť Prevádzkovateľovi škodu vzniknutú poškodením Chaty alebo jej inventáru. Rovnako je Klient povinný nahradiť Prevádzkovateľovi škodu spôsobenú poškodením Chaty alebo jej inventáru v prípade, ak poškodenie zistí Prevádzkovateľ po skončení ubytovania Klienta, a to aj bez toho, aby Klient na tieto skutočnosti Prevádzkovateľa upozornil.

4.8. Kontaktné údaje zodpovedných osôb Prevádzkovateľa pre všetky účely uvedené v týchto VOP, vrátane účelu uvedeného v tomto článku, sú zverejnené na webovej stránke Ubytovacieho zariadenia a v Chate.

4.9. Prevádzkovateľ nezodpovedá za neposkytnutie Služieb v dôsledku Vyššej moci.

4.10. Klient je povinný parkovať uzamknuté motorové vozidlá na vyhradenom bezplatnom parkovisku v areáli Ubytovacieho zariadenia a pred Ubytovacím zariadením.

 Čl. 5 CENA SLUŽIEB, PLATOBNÉ PODMIENKY

5.1. Klient je povinný zaplatiť Prevádzkovateľovi za poskytnuté Služby dohodnutú cenu, ktorou je cena uvedená v Cenníku, ak sa Zmluvné strany nedohodnú inak. Prevádzkovateľ je oprávnený požadovať od Klienta v rámci rezervačného procesu zaplatenie zálohovej platby vo výške 300 eur.

5.2. Klient platí cenu za objednané Služby dopredu, formou zálohovej platby vo výške 100% ceny objednaných Služieb, na základe zálohovej faktúry vygenerovanej prostredníctvom online rezervačného systému, bezhotovostnou formou na bežný účet Prevádzkovateľa, ktorý je uvedený v zálohovej faktúre, a to bez zbytočného odkladu po uskutočnení Rezervácie, najneskôr však do piatich pracovných dní po uskutočnení Rezervácie. Pri uskutočnení úhrady používa symboly uvedené v online rezervačnom systéme.

5.3. Ceny za Služby uvedené v Cenníku sú konečné, vrátane dane z pridanej hodnoty a dane za ubytovanie, ktorá sa platí príslušnej obci.

5.4. K zmene ceny Služieb oproti Cenníku môže Prevádzkovateľ pristúpiť po uzavretí Zmluvy alebo v priebehu ubytovania, len ak Klient dodatočne so súhlasom Prevádzkovateľa zmení dĺžku doby ubytovania v Chate a/alebo rozsah poskytovaných Služieb. 

5.5. Vyúčtovanie poskytnutých Služieb uskutočňuje Prevádzkovateľ v deň ukončenia pobytu a odchodu Klienta z Ubytovacieho zariadenia na recepcii Ubytovacieho zariadenia. Podkladom pre vyúčtovanie je faktúra alebo vyúčtovanie náhrady spôsobenej škody, ktoré musia mať náležitosti riadneho daňového dokladu. Ak bol so súhlasom Prevádzkovateľa počas pobytu rozšírený rozsah poskytnutých Služieb a Klient platí doplatok za poskytnuté Služby v hotovosti, alebo platí v hotovosti vyúčtovanú náhradu spôsobenej škody, súčasťou vyúčtovania je pokladničný doklad z registračnej pokladnice Prevádzkovateľa. Doplatok alebo vyúčtovaná náhrada škody môžu byť platené aj bezhotovostnou formou na bežný účet Prevádzkovateľa, ktorý je uvedený vo faktúre, a to prostredníctvom platobnej/bankomatovej karty. Pre účely týchto VOP sa považuje platba uskutočnená platobnou/bankovou kartou za bezhotovostnú formu platby. Pri bezhotovostnej forme platby sa zaplatením rozumie pripísanie finančných prostriedkov v prospech bežného účtu Prevádzkovateľa.

5.6. V prípade, že si Klient želá vystavenie faktúry na právnickú osobu, alebo fyzickú osobu- podnikateľa, je povinný o tejto skutočnosti informovať Prevádzkovateľa pri uskutočnení Rezervácie prostredníctvom online rezervačného systému ubytovacieho zariadenia, kde do príslušnej položky uvedie presné a správne fakturačné údaje právnickej osoby (obchodné meno, sídlo, IČO, DIČ, IČ DPH, zápis v obchodnom registri, bankové spojenie) alebo fyzickej osoby-podnikateľa(obchodné meno, miesto podnikania, IČO, DIČ, IČ DPH, zápis v živnostenskom alebo inom registri, bankové spojenie). Zmena po realizácii úhrady už nie je možná.

5.7. Prevádzkovateľ je oprávnený požadovať od Klienta pri uskutočnení Rezervácie alebo pri ubytovaní zaplatenie finančnej zábezpeky vo výške 300,00 EUR. Finančná zábezpeka slúži na úhradu prípadných pohľadávok Prevádzkovateľa, ktoré mu vznikli v súvislosti s poskytovaním Služieb Klientovi, ako je náhrada škody spôsobenej Klientom alebo iné záväzky Klienta. Podkladom na použitie finančnej zábezpeky je vyúčtovanie uskutočnené Prevádzkovateľom a doručené Klientovi pri ukončení ubytovania. Ak ide o sumu nižšiu, ako je finančná zábezpeka, zostatok Prevádzkovateľ vráti Klientovi v deň odchodu Klienta po ukončení poskytovanie Služieb. Ak je výška zábezpeky nižšia, ako je vzniknutá pohľadávka Prevádzkovateľa a Klient nezaplatí pohľadávku prevyšujúcu zábezpeku, bude si Prevádzkovateľ vymáhať pohľadávku vrátane príslušenstva (úroky z omeškania, súdny poplatok, odmena zastupujúceho advokáta) spôsobom podľa všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenskej republiky.

Čl. 6 ODSTÚPENIE OD ZMLUVY ZO STRANY KLIENTA, STORNO POPLATOK

6.1. Klient nie je oprávnený od Zmluvy odstúpiť v zmysle § 7 ods. 6 písm. k) zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v znení neskorších predpisov.

6.2. Klient má právo jednostranne odstúpiť od Zmluvy a nevyužiť poskytovanie Služieb v Ubytovacom zariadení len za podmienok uvedených v nasledujúcich bodoch tohto čl. VOP.

6.3. Ak Klient jednostranne odstúpi od Zmluvy a nevyužije poskytovanie Služieb v Ubytovacom zariadení v lehote viac ako 30 kalendárnych dní (vrátane) pred prvým dňom dohodnutej doby poskytovania Služieb, neplatí žiaden storno poplatok.

6.4. Ak Klient jednostranne odstúpi od Zmluvy a nevyužije poskytovanie Služieb v Ubytovacom zariadení v lehote 14 kalendárnych dní (vrátane) pred prvým dňom dohodnutej doby poskytovania Služieb, zaplatí Prevádzkovateľovi storno poplatok vo výške 50% ceny Služieb, ktoré boli dohodnuté podľa Cenníka v čase uzavretia a Zmluvy a vyčíslené v online rezervačnom systéme pri uskutočnení Rezervácie.

6.5. Ak Klient jednostranne odstúpi od Zmluvy a nevyužije poskytovanie Služieb v Ubytovacom zariadení v lehote kratšej ako 14 kalendárnych dní pred prvým dňom dohodnutej doby poskytovania Služieb, zaplatí Prevádzkovateľovi storno poplatok vo výške 100% ceny Služieb, ktoré boli dohodnuté podľa Cenníka v čase uzavretia Zmluvy a vyčíslené v online rezervačnom systéme pri uskutočnení Rezervácie.

6.6. V prípade odstúpenia od Zmluvy Klientom podľa bodu 6.3 tohto čl. VOP Prevádzkovateľ vráti Klientovi bezhotovostným bankovým prevodom plnú sumu zaplatenej zálohovej platby za cenu Služieb na bankový účet, z ktorého bola Klientom zaplatená zálohová platba za cenu Služieb, a to najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa doručenia odstúpenia od Zmluvy Klientom, pričom náklady na bankové poplatky spojené s vrátením znáša v plnom rozsahu Klient.

6.7. V prípade odstúpenia od Zmluvy Klientom podľa bodu 6.4 a 6.5 tohto čl. VOP, zašle Prevádzkovateľ Klientovi písomné oznámenie o uplatnení nároku Prevádzkovateľa na storno poplatok s vyčíslením jeho výšky, pričom Prevádzkovateľ je oprávnený si jednostranným započítaním započítať svoj nárok na storno poplatok voči Klientom uhradenej zálohovej platbe za cenu Služieb, resp. jej časti. Písomné oznámenie podľa tohto bodu VOP spolu s oznámením o jednostrannom započítaní je Prevádzkovateľ oprávnený zaslať Klientovi písomne na adresu uvedenú Klientom v Rezervácii alebo elektronicky na e-mailovú adresu Klienta uvedenú v Rezervácií. Sumu presahujúcu vzájomné pohľadávky Klienta a Prevádzkovateľa vráti Prevádzkovateľ Klientovi bezhotovostným bankovým prevodom na bankový účet, z ktorého bola Klientom zaplatená zálohová platba za cenu Služieb, a to najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa doručenia odstúpenia od Zmluvy Klientom, pričom náklady na bankové poplatky spojené s vrátením znáša v plnom rozsahu Klient.

Čl. 7 ODSTÚPENIE OD ZMLUVY ZO STRANY PREVÁDZKOVATEĽA, STORNO POPLATOK

7.1. Prevádzkovateľ je oprávnený neuzavrieť Zmluvu s Klientom z nasledovných dôvodov:

a) ak Klient nezaplatil vopred riadne a včas zálohovú platbu za cenu Služieb, ktorá bola dohodnutá prostredníctvom online rezervačného systému v súlade s týmito VOP,

b) Klient uskutočnil Rezerváciu Služieb s uvedením nepravdivých alebo nesprávnych údajov,

c) v prípade, ak má Klient voči Prevádzkovateľovi neuhradené už splatné záväzky, a to v akejkoľvek výške a z akéhokoľvek dôvodu.

7.2. Prevádzkovateľ je oprávnený odstúpiť od Zmluvy a neposkytnúť Klientovi Služby v Ubytovacom zariadení z nasledovných dôvodov:

a) v prípade, ak má Klient voči Prevádzkovateľovi neuhradené už splatné záväzky, a to v akejkoľvek výške a z akéhokoľvek dôvodu,

b) Zmluva bola uzavretá na základe Rezervácie, ktorú Klient uskutočnil s uvedením nepravdivých alebo nesprávnych údajov,

c) vyskytli sa okolnosti, za ktoré Prevádzkovateľ nezodpovedá napr. okolnosti Vyššia moc, pre ktoré nie je možné splniť záväzky zo Zmluvy,

d) Prevádzkovateľ má opodstatnený dôvod domnievať sa, že poskytnutie Služieb v Ubytovacom zariadení by mohlo ohroziť riadnu prevádzku alebo bezpečnosť Ubytovacieho zariadenia a/alebo bezpečnosť Klienta a/alebo vážnosť Ubytovacieho zariadenia a/alebo Prevádzkovateľa voči verejnosti,

e) ak Klient počas ubytovania v Chate aj napriek ústnej výstrahe Prevádzkovateľa hrubo porušuje dobré mravy a/alebo inak hrubo porušuje svoje povinnosti zo Zmluvy,

f) Klient hrubo poruší a/alebo porušuje tieto VOP a/alebo Ubytovací poriadok,

g) ak sa Klient neubytoval v Chate do 24:00 hod. prvého dňa dohodnutej doby poskytovania Služieb.

7.3. V prípade ak Prevádzkovateľ odstúpi od Zmluvy z dôvodov na strane Klienta, ktoré sú uvedené v bode 7.2 pod písm. a), b) a d) tohto čl. VOP, má Prevádzkovateľ právo účtovať Klientovi storno poplatok vo výške 100% ceny Služieb, ktoré boli dohodnuté v Zmluve podľa Cenníka a nemohli byť poskytnuté Klientovi z dôvodu odstúpenia od Zmluvy v prípade, ak bol dôvod na odstúpenie od Zmluvy Prevádzkovateľom zistený v lehote kratšej ako 14 kalendárnych dní pred prvým dňom dohodnutej doby poskytovania Služieb alebo počas poskytovania Služieb.

7.4. V prípade ak Prevádzkovateľ odstúpi od Zmluvy z dôvodov na strane Klienta, ktoré sú uvedené v bode 7.2 pod písm. e), f) a g) tohto čl. VOP, má Prevádzkovateľ právo účtovať Klientovi storno poplatok vo výške 100% ceny Služieb, ktoré boli dohodnuté v Zmluve podľa Cenníka a nemohli byť poskytnuté Klientovi z dôvodu odstúpenia od Zmluvy.

7.5. V prípade odstúpenia od Zmluvy Prevádzkovateľom podľa tohto čl. VOP zašle Prevádzkovateľ Klientovi písomné odstúpenie od Zmluvy, v ktorom bude uvedený dôvod odstúpenia podľa tohto čl. VOP.V prípadoch uvedených v bode 7.2 pod písm. a), b), d), e), f) a g) tohto čl. VOP Prevádzkovateľ zašle spolu s odstúpením od Zmluvy aj oznámenie o uplatnení nároku Prevádzkovateľa na storno poplatok podľa tohto čl. VOP spolu s vyčíslením jeho výšky, pričom Prevádzkovateľ je oprávnený si jednostranným započítaním započítať svoj nárok na storno poplatok voči Klientom uhradenej zálohovej platbe za cenu Služieb. Odstúpenie od Zmluvy podľa tohto čl. VOP je Prevádzkovateľ oprávnený zaslať Klientovi písomne na adresu uvedenú Klientom v Rezervácii alebo elektronicky na e-mailovú adresu Klienta uvedenú v Rezervácií alebo ho doručiť Klientovi osobne. Odstúpenie od Zmluvy je účinné dňom jeho doručenia Klientovi.

7.6. V prípade odstúpenia od Zmluvy Prevádzkovateľom z dôvodu uvedenom v bode 7.2 pod písm. c) tohto čl. VOP alebo v prípade neuzatvorenia Zmluvy s Klientom z dôvodov uvedených v bode 7.1 pod písm. b) a c) tohto čl. VOP, Prevádzkovateľ vráti Klientovi bezhotovostným bankovým prevodom na bankový účet Klienta plnú sumu zaplatenej zálohovej platby za cenu Služieb na bankový účet, z ktorého bola zaplatená zálohová platba za cenu Služieb, a to najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa doručenia odstúpenia od Zmluvy Prevádzkovateľom alebo odo dňa neuzatvorenia Zmluvy zo strany Prevádzkovateľa, pričom náklady na bankové poplatky spojené s vrátením znáša v plnom rozsahu Klient.

Čl. 8 OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV KLIENTOV

8.1. Osobné údaje Klientov, ktoré Klienti poskytli Prevádzkovateľovi prostredníctvom online rezervačného systému pri uskutočnení Rezervácie, ďalej ktoré poskytli Prevádzkovateľovi akoukoľvek formou pri uzavretí Zmluvy, ďalej ktoré poskytli Prevádzkovateľovi osobne pri ubytovaní v Chate, alebo ktoré poskytli Prevádzkovateľovi v súvislosti s poskytovaním Služieb, alebo v procese poskytovania Služieb na základe uzavretej Zmluvy, budú spracúvanie v zmysle príslušných článkov NARIADENIA EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a príslušných ustanovení zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

8.2. Podrobnosti o spracúvaní osobných údajov Klientov Prevádzkovateľom sú uvedené na webovej stránke Ubytovacieho zariadenia. Súhlas Klienta so spracovaním osobných údajov je riešený v rámci uskutočnenia Rezervácie prostredníctvom online rezervačného systému.

Čl. 9 ZODPOVEDNOSŤ ZA ŠKODU NA VNESENÝCH VECIACH

9.1. Prevádzkovateľ zodpovedá za škodu spôsobenú na veciach vnesených do Chaty Klientom alebo vnesených do Chaty pre Klienta podľa § 433 a 436 Občianskeho zákonníka, ibaže by ku škode došlo aj inak. Vnesenými vecami sa rozumejú veci vnesené do priestorov Chaty, ktoré sú vyhradené na ubytovanie alebo uloženie vecí.

9.2. Za celkovú škodu na klenotoch, peniazoch a iných cennostiach (ďalej len „cennosti“), zodpovedá Prevádzkovateľ len do výšky ustanovenej Nariadením vlády Slovenskej republiky č. 87/1995 Z. z., ktorým sa vykonávajú niektoré ustanovenia Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov za predpokladu, že Chata bola riadne uzamknutá a veci boli uložené v trezoroch, ktorými sú Chaty vybavené. Podrobnosti o povinnostiach Klientov používať trezor na odkladanie cenností sú uvedené v Ubytovacom poriadku.

9.3. Prevádzkovateľ nevykonáva pre Klientov osobitnú úschovu a nepreberá od Klientov žiadne veci do osobitnej úschovy.

9.4. Právo na náhradu škody musí Klient uplatniť u Prevádzkovateľa bez zbytočného odkladu po tom, ako škodu zistí, pričom toto právo zaniká, ak sa neuplatnilo najneskôr do 15. dňa po dni, keď sa poškodený Klient o škode dozvedel.

9.5. Prevádzkovateľ nezodpovedá za žiadnu škodu vzniknutú poškodením alebo odcudzením motorového vozidla Klienta vrátane jeho súčasti a príslušenstva (strešné boxy, nosiče na bicykle a pod.) alebo akýchkoľvek vecí nachádzajúcich sa v motorovom vozidle, ktoré je zaparkované na parkovisku pred Ubytovacím zariadením, nakoľko nejde o strážené parkovisko a medzi Klientom a Prevádzkovateľom nevzniká zmluva o úschove alebo uložení motorového vozidla.

Čl. 10 ALTERNATÍNE RIEŠENIE SPOROV (ARS)

10.1. Kupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu e-mailom na info@kukana.sk ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z. z. ARS subjektmi sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 zákona 391/2015 Z. z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z. z. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná na https://ec.europa.eu/info/policies/consumers_en. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

Čl. 11 DORUČOVANIE A ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

11.1. Všetky úkony a nároky vyplývajúce z týchto VOP musia byť vykonané vo forme uvedenej v týchto VOP pri jednotlivom úkone alebo nároku. Podanie sa považuje za riadne uskutočnené, ak bolo adresátovi doručené doporučenou poštou, osobne alebo elektronicky e-mailom. Podanie je možné uskutočniť v prípade Prevádzkovateľa na kontaktné údaje uvedené v týchto VOP, a v prípade Klienta na kontaktné údaje uvedené v Rezervácii. Podanie doručované poštou sa bude považovať za doručené dňom, ktorý je ako deň doručenia vyznačený na doručenke alebo inom doklade, ktoré na tento účel doručovateľ používa, ak bol vrátený odosielateľovi. Pokiaľ sa takýto doklad odosielateľovi nevráti, bude sa za deň doručenia považovať 20. deň, počínajúc dňom, kedy bolo podanie odovzdané doručovateľovi na prepravu, a to bez ohľadu na to, či sa adresát s podaním oboznámil. Ak doručenie podania doručovateľ nemohol vykonať z dôvodov na strane adresáta, bude sa za deň doručenia považovať deň, v ktorý bude takýto doklad vrátený odosielateľovi s vyznačeným dôvodom, prečo nemohlo byť podanie doručené. Odoslanie podania odosielateľ preukáže podacím lístkom alebo iným obdobným dokladom používaným v styku s doručovateľom. Pri podaní doručovanom osobne, sa za deň doručenia bude považovať deň, v ktorý bolo podanie preukazne doručené k rukám adresáta. V prípade ak adresát odmietne prevziať osobne doručované podanie, sa za deň doručenia bude považovať deň, v ktorý adresát odmietol prevziať osobne doručované podanie. Pri elektronickom doručovaní e-mailom sa za deň doručenia považuje deň odoslania elektronickej správy. Podanie elektronicky e-mailom sa považuje za doručené dňom odoslania elektronickej správy Prevádzkovateľom na e-mailovú adresu Klienta uvedenú v Rezervácii, a to aj v prípade, ak ju Klient uviedol nesprávne, bez ohľadu na dôvod tejto nesprávnosti. Tieto VOP a právne vzťahy vzniknuté na ich základe sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.

11.2. Pokiaľ by niektoré ustanovenie týchto VOP bolo alebo sa stalo neplatným, neúčinným alebo nevymáhateľným, netýka sa táto neplatnosť, neúčinnosť alebo nevymáhateľnosť ostatných ustanovení týchto VOP.

11.3. Na riešenie prípadných sporov vzniknutých z týchto VOP a Zmluvy je oprávnený výlučne príslušný súd Slovenskej republiky.

11.4. Tieto VOP nadobúdajú platnosť dňom vydania a účinnosť dňom 4.11. 2023

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.